Ahoy! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van arthuroundtheworld - WaarBenJij.nu Ahoy! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van arthuroundtheworld - WaarBenJij.nu

Ahoy!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg

28 Juli 2008 | Suriname, Paramaribo

Righty then...Wel, de titel zegt het al...welcome to my 6th blog yeah?

Vandaag ga ik de vrijwilliger van Blue Frog halen na zijn (hopelijk) leerzaam en oog uitkijkende 4 daagse Brownsberg tour. Verder heb ik nog een paar dingen ingeslagen voor de tour (nieuwe geheugenkaart voor me camera, muggenspray (deet hadden ze niet meer) en natuurlijk zonnebrandcreme.

Verder had ik nog geschreven over dat ik mee zou gaan naar de kerk, maar helaas kwam er een tourbus met franse & surinaamse sprekende touristen dus moesten we rechtsomgekeerd maken.

Daar niet van getreurd, er kwamen ook wat vorige huisgenoten van de 2 stagieres hier en daarmee ook een beetje gebabbelt (het is wonderbaarlijk hoe open mensen zijn als jij dat ook bent, oa over de problemen in je leven).

Helaas bleven ze niet voor lang, dus een kans voor een aardige vriendschap zit er niet in. Maargoed, ik heb er maar met 1 redelijk goed kunnen praten, de rest was wel redelijk stil of simpel boeide mij niet. Dat meisje had sociaal juridisch voor 1 jaar gedaan, maar vond dat saai (dus..hierbij een goede keuze gemaakt no?). Verder hebben we nog lopen dansen rond een kampvuur wat wel grappig was, vooral met Marijke die heel actief is in het meedoen..en natuurlijk de medewerkers bewegen ook mee te doen. Ze is wel een beetje gek dus, maar op een positieve manier dus.

Verder ben ik nog naar Lelydorp met Crazy Marvin geweest (ook een medewerker van de Kinderboerderij) en de wat kalmere Anwar (hoewel beiden naar mijn idee nog steeds niet ECHT druk zijn...die 2 stagieres vonden van wel, maar die hebben zeker nog nooit echt ADHD gezien). Hij is iig wel mijn matty..dat we beide het leven niet zo heel serieus nemen in zo'n ontwikkelingsland en ons op onze eigen manier vermaken. Verder was ik nog een beetje verbrand, maar nu heb ik de goede sterkte (30) en ik heb nog gisteren met wat gasten lopen praten over me verblijf en motivatie ervoor in Suriname (altijd wel boeiend). Ook zo over de verbeteringen die eventueel nog zouden kunnen gemaakt worden op de Kinderboerderij, waarbij er gekeken zal worden naar een plank voor de veiligheid van de kinderen op de wipwappen (belangrijk is de veiligheid, het kan mensen afschrikken of het waarderen daar...en people DO tell).

Ik wacht nu dus een beetje totdat ik weet hoelaat die vrijwilliger bij Blue Frog is.

Gisteren nog een boeiend gesprek gehad met de 2 stagieres (een dieper gesprek) over wat zij hebben meegemaakt voor prive problemen (ik kon me er nu goed bij inleven...gezien ik door een bepaalde gebeurtenis nu meer over emoties en gevoelens te weten ben gekomen, iets dat ik nooit meer doe, maar wel erg leerzaam is geweest).

De stagieres gaan dus deze donderdag weg, dus het zal wel wat rustiger worden, hoewel er dus nog een meisje komt en ik nog 2 tours ga doen (die ene van het Brokopondomeer weet ik ff niet of die bij die 4 daagse van Brownsberg zat, maar die doe ik dus niet). Ik heb in elk geval wel weer zin om een tour te gaan doen...dan ben je er toch even uit en leer je weer mensen kennen (nu ik zo open ben geworden moet het geen probleem zijn wat socialer te worden, hoewel het dus wel te kort is voor iets interessants in te toekomst...misschien bij blanche marie).

Ik kijk iig uit naar het einde van de vakantie..en inderdaad...ik moet nu gewoon proberen het vrijwilligerswerk goed te doen, maar toch blijft het dat de stagieres het echt puur voor hun school doen en de vrijwilligers dus voor zichzelf (vakantie kun je wel stellen, maar niet echt...dat is eigenlijk alleen als je er echt van kunt genieten en zoals ik al had gemerkt was dat vooral bij de wat oudere meisjes die naar Suriname zijn gegaan.

heb iig na de vakantie zat om over te vertellen...weer een ervaring erbij. De foto's zien jullie dus pas NA de vakantie! En stay tuned voor meer op me blog!

Greetz Art.










  • 29 Juli 2008 - 08:13

    Pa:

    Het lijkt steeds beter te gaan met jou en je avonturen in Suriname. Wijzijn nu in Serrieres, je kunt dus eventueel bellen naar de huistelefoon. Eric is mee maar gaat a.s. vrijdag weer naar huis met de TGV.
    Groeten van Pa.

  • 29 Juli 2008 - 08:17

    Mama:

    hoi lieffie,

    blij weer wat van je te horen, het gaat goed met je!! knuffel mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

15 Augustus 2008

One day away from

12 Augustus 2008

Blanche Marie Tour

05 Augustus 2008

Galibi tour

31 Juli 2008

Hit me!

28 Juli 2008

Ahoy!

Actief sinds 22 Juni 2008
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 8352

Voorgaande reizen:

28 Juni 2008 - 17 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: