Galibi tour - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van arthuroundtheworld - WaarBenJij.nu Galibi tour - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van arthuroundtheworld - WaarBenJij.nu

Galibi tour

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg

05 Augustus 2008 | Suriname, Paramaribo

En zo schrijf ik nu mijn 8e blog over de tour naar Galibi die ik heb gemaakt.

Natuurlijk gaat niets zoals gepland in Suriname, dus pak ik gelijk al de verkeerde bus. Enigzins wel logisch though, gezien er niemand duidelijk van Blue Frog is bij hotel Toracica. Maar waarom dan ook daar afspreken?

Anywho, na op de goede bus te hebben geswitcht en kennis te hebben gemaakt met 3 meiden waarvan 1 het gymnasium doet en 2 op de universiteit zitten ga ik verder naar Albina vanaf Stolkersijver (met een leuke Poolse stagiere). Nu dan daar te zijn aangekomen na het ontbijt, kopen we nog wat spullen en krijg ik na nog wat ''spack'' me bagage terug in het park waar we de boot pakken naar Galibi.

Na de lunch te hebben voltroffen in Galibi, maakten we rond half 5 nog een dorpswandeling waarbij ik voor me broertje een souvenir heb gekocht en doen we nog een soort van dierentuin aan (foto's volgen later, ik ben overigens niet de enige Nederlander die zo handig is met een camera, maar de foto's ga ik dus via via doen en nog vandaag in Paramaribo de goede geheugenkaart proberen te krijgen en de oude te laten zien). Ook heb ik de tour informatie vertaald voor onze Oostenrijkse vrienden naar het Engels (en nee ma, het was overduidelijk geen goede studiekeuze geweest).

Toen zijn we 's avonds nog naar een muziek event geweest waar de mannen muziek maakten en zongen en de vrouwen dansten en wij ook zelf nog wat mochten doen (which kinda was funny).

Toen gingen we eten na nog wat ''vrijwillig geld'' te hebben gegeven en toen naar bed. Lang duurde dat niet overigens, want om 2 uur werden we al weer wakker gemaakt door de gids om om 3 uur op de boot te stappen om de schildpadden te gaan bekijken. We hebben 2 verschillende soorten schildpadden een gat zien graven, eieren erin zien doen in ''trance'' en het dichtmaken. De laatste zagen we ook nog vertrekken.

De laatste dag hadden we omstreeks 9 uur ontbijt waarna we rond 11 uur in St Laurent nog waren tot half 1 (ijsje gekocht en oude gevangenis gezien).

En toen gingen we weer terug. We zijn niet naar de kostgrondjes geweest.

Right, en nu nog het andere gedeelte: namelijk de spirualiteit.

Ik heb naast al dit in Galibi ook een boek gelezen boedisme en meditatie en mijn laatste informatie voor mijn psycholoog over Suriname is compleet. Hem ga ik dus over Suriname vertellen.

Wat ik nu weet is dat ik vrede met mijn leven kan hebben, maar helaas zit er wel een deadline aan dat andere vast nu (of ik ben al te laat). Dit gaat mijn verdere verloop van mijn leven betekenen (let's call it destiny).

Als ik schrijf in mijn schrift voel ik mij bezorgd, onzeker. Want wat wil ik nou? There's just one way to find out right?

Ik ben nu trouwens dus geen vrijwilliger meer dus zal ik me vooral nog met de kinderen in het water gaan bezighouden. Gisteren was de 1e keer dat ik echt met de kinderen intereactie had en me er goed bij voelde.

Ik ben redelijk moedeloos door mijn gebrek aan slaap en mijn muggenbulten (dat laatste is nu al minder). Toch weegt het zwaar voor mij nu niet in Nederland te zijn. Wel weet ik dat ik dit verhaal misschien wel kwijt wil aan de meest onwaarschijnlijke mensen in Nederland, namelijk mijn...(niets komt, nog niet).

Ik weet wat er gaat gebeuren in Nederland en dat ik dat nodig heb. Nederland gaat meer belangrijk dan ooit tevoren voor mij worden. Toch is het moedeloos om daarop te moeten wachten. Gelukkig is er ook goed nieuws: er komen misschien 2 (jawel, single) stagieres hierheen naar de kinderboederij, want het bevalt ze niet bij Stichting Flora (en who can blame them na wat ze mij hebben verteld).

Jullie zullen me nog horen over Blanche Marie en daarna...god mag het weten.

  • 05 Augustus 2008 - 19:11

    Opa & Oma:

    Ha,die Arthur
    Een hele ervaring voor je ,die Galibi-tour. Je zult eenmaal terug in Nederland toch met een zekere voldoening terugkijken op je stage in Suriname.
    Wij zijn straks ook heel benieuwd naar de foto's, die je van het een en ander gemaakt hebt. We merken wel, dat je zo langzamerhand er aan toe bent om weer in Nederland te zijn. Zet hem op,nog een korte tijd en dan weer thuis.
    Tot je volgende blog!!
    Oma & opa


  • 06 Augustus 2008 - 10:27

    Pa En Ma:

    Fijn dat je de schildpadden ook echt gezien hebt en dat het verder best goed gaat. Wij zijn benieuwd naar je sprirituele overpeinzingen. Walther Jap heeft foto's gestuurd die wij nu gaan bekijken. Wij missen je, tot spoedig en geniet er nog maar van.
    Pa en Ma

  • 07 Augustus 2008 - 19:11

    Karola:

    Hoi Arthur,
    Leuk hoor om te lezen wat je allemaal
    doet en ziet!

    Succes, met alles wat nog gaat komen.
    Maar dit heb je toch allemaal maar vast meegemaakt!

    Groeten van ons! Edwin Karola en Chris

  • 11 Augustus 2008 - 14:21

    Mama En Papa:

    Lieve Arthur,

    fijn dat je ons vandaag even hebt gebeld!!Wij hopen dat je buikgriep snel overgaat en dat we je gezond en wel terugzien op Schiphol. Zorg dat je zaterdag een paar uur van tevoren op het vliegveld bent, dan kan er niets misgaan. Zondagmorgen wachten wij je op op Schiphol. Daar verheugen wij ons op!

    Geniet nog maar even van een paar rustige dagen in de Tropen,

    veel liefs van mama en papa

  • 12 Augustus 2008 - 10:15

    Opa & Oma:

    Beste Arthur,
    Je verblijf in Suriname zit er bijna op. Even een dagje vasten en je diarrhee-leed is ook weer geleden. Straks heb je vast een heleboel te vertellen. Wij verheugen ons op al je verhalen en natuurlijk de foto's.
    Een heel goede terugreis zonder problemen.
    Een lieve groet
    Oma en Opa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

15 Augustus 2008

One day away from

12 Augustus 2008

Blanche Marie Tour

05 Augustus 2008

Galibi tour

31 Juli 2008

Hit me!

28 Juli 2008

Ahoy!

Actief sinds 22 Juni 2008
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 8360

Voorgaande reizen:

28 Juni 2008 - 17 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: