Een sprankje geluk - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van arthuroundtheworld - WaarBenJij.nu Een sprankje geluk - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van arthuroundtheworld - WaarBenJij.nu

Een sprankje geluk

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg

08 Juli 2008 | Suriname, Paramaribo

Dat is de titel van mijn - jawel - te verstaan 2e blog.

Ik ben nu alweer een aantal dagen verder en zo heb ik de bijeenkomst bij Blue Frog meegemaakt en de city tour en de jungle tour.

Wat niet voor de hand lag en waar je geen surinaamse gids voor kon gebruiken (de jungle tour) ga ik het allereerst over hebben. De jungle tour was iets dat uiteindelijk meeviel (uiteindelijk wil iedereen dat weten). We reden voor lange tijd in een bus dat ons bij Brownsberg bracht en daarna naar een eiland. We hebben veel gezien, veel foto's gemaakt, we zijn qua het eten (ook dit moet ik erkennen) heel erg verwend. Ergens is dit een teken dat de vrijwilligers toch wel als speciale mensen worden gezien.

Waar ik eigenlijk het meeste van had willen genieten was het zwemmen (het zogenaamde baden), alleen kon dat niet even altijd zo uitgebreid vanwege de stroming, maar desondanks is alles heel leerzaam geweest. Wat eigenlijk voor mij de jungle tour het waard maakte was meer mijn persoonlijke ontwikkeling. Dankzij een bijzonder persoon heb ik mijn verleden naar buiten kunnen uiten en weet ik wat ik moet doen in Nederland.

Waar het in deze blog over gaat is het veel besproken onderwerp ''geluk''. Vaak valt er af te lezen aan mensen of ze gelukkig zijn (ze maken complimentjes over het eten, tot vervelens aan toe) en zo ontkennen ze het bestaan van niet-geluk, iets dat veel Nederlanders hebben, want we staan immers bekend als het klaag-land van Europa. Voor mij, een PDD-NOS-er, is gelukkig zijn niet zo makkelijk.

Waarom ik dan toch naar Suriname ga heeft te maken met het aspect dat ik ervan hou om mensen tegen me aan te hebben, te knuffelen...iets dat zo erg heftig aankomt...des te moeilijker is het om gelukkig te zijn; er geen behoefte aan hebben en constant dat gevoel hebben. Dat is iets dat ik in het verleden heb meegemaakt..en ook wat ik nu ben. Veel mensen beweren geen identiteit te hebben...en zo waar is dat. Naar mijn idee is de enige identiteit die een mens kan hebben menselijkheid. Wat uiteindelijk toch eropneerkomt dat elk mens zijn gebrek heeft, hoe hard hij of zij het ontkent.

Verder is er een verandering in mijn programma opgetreden: in plaats van Stichting Claudia A, ga ik nu naar Recreatieoord Kinderboerderij De Vier Kinderen. Dat bevindt zich buiten Paramaribo bij de Zanderijen. Dat wordt aangegeven als je rijdt bij de Colakreek (creek in het Engels). Ik zal dan af en toe gaan naar Lelystad om mijn blog bij te houden en de foto's te posten die ik heb gemaakt.

Ik zal bij de kinderboerderij in een accomodatie terechtkomen waar ik ook in staat zal zijn me zelf uitgebreider te kunnen vermaken (denk aan een zwembad). Ergens denk ik dat er meer de klik zal zijn...iets dat ik miste bij mijn nog huidige huisgenoten. Morgen om 10 uur zal ik daarheen gaan, waarbij het een uur rijden zal zijn. Vanuit daar zal ik dan ook op 16 Augustus naar het vliegveld gaan.

Ik vind het ergens jammer om weg te gaan, maar anderzijds weer een uitdaging om ook mijn vakantie eraan te kunnen besteden.

Het schrijven van mijn blogs gaat niet als vanzelfsprekend helaas..het is bijna alsof ik een writers block heb ergens...de behoefte mis.

Wat ik mijn mede mens wil meegeven, is dat ik hier ben voornamelijk voor mijn eigen ontwikkeling, hoe egoistisch het ook klinkt. Er is iets dat is ''dying to get out'' en dat is misschien wel de manier voor mij; dat is MIJN sprankje geluk.


  • 08 Juli 2008 - 19:24

    Eric:

    Lumineuze inzichten, waarde broer!
    Volgens mij heb je het daar leuker dan thuis. Prima toch?

    Groeten,

    Eric

  • 08 Juli 2008 - 19:28

    Pa:

    Dit gaat de goede kant op zoon. Zouden er maar 4 kinderen zijn bij die boerderij? Lekker rustig!

  • 08 Juli 2008 - 19:52

    Arthur:

    Nee, dat heeft een andere reden. Het is daar toch wel druk omdat er in de zomer dagen zijn dat er honderden kinderen komen.

    Ik denk verder dat ik me in Nederland na de vakantie niet zal gaan vervelen. Maar het geeft inderdaad wel wat meer vrijheid.

  • 08 Juli 2008 - 20:01

    Mama:

    lieve arthur- het is geweldig te lezen dat deze reis veel in je losmaakt. Daar hadden wij ook een beetje gehoopt+ ik hoop dat je nog wel eens in paramaribo komt naar een cafe ofzo. Benieuwd naar de kinderboerderij en wat je daar meemaakt. Laat je het weten als je iets nodig hebt-liefs mama

  • 09 Juli 2008 - 19:56

    Mama:

    lieve Arthur,

    fijn dat je even belde vanavond!!Wij hopen dat het leuk werken is bij de kinderboerderij en dat je daar ook wat leuke mensen tegenkomt. We denken veel aan je!

    liefs mama en papa

  • 11 Juli 2008 - 15:24

    Annemarie:

    Hallo Arthur,

    Ik ken jou niet, maar ik kom toevallig in jouw blog terecht en dit is zo'n mooi stuk dan ik nu heel ontroerd ben.

    Heel veel geluk en ik hoop dat je binnenkort eruit haalt wat erin zit.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

15 Augustus 2008

One day away from

12 Augustus 2008

Blanche Marie Tour

05 Augustus 2008

Galibi tour

31 Juli 2008

Hit me!

28 Juli 2008

Ahoy!

Actief sinds 22 Juni 2008
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 8353

Voorgaande reizen:

28 Juni 2008 - 17 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: